Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Visser - WaarBenJij.nu Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Visser - WaarBenJij.nu

Blue Mountains

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Iris

22 Februari 2010 | Australië, Sydney

Hoi allemaal!

Zo, weer een weekje voorbij. Het gaat erg snel allemaal en ik moet dus alweer goed nadenken wat ik allemaal gedaan heb deze week. Ik was gebleven bij vorige week zondag. Toen ben ik naar Manly geweest maar was het weer niet echt lekker dus hebben we niet gezwommen maar alleen een beetje rondgelopen. Woensdagmiddag ben ik wel heel de middag naar Manly Beach gweest en lekker gezond. Daarna gingen we gelijk door naar de IMAX 3d bioscoop waar we Avatar hebben gezien. We hadden gelukkig groepskorting want het is erg aan de prijs maar de film was erg goed! Verder niet zo veel gedaan behalve dan naar school geweest.

Zaterdag en zondag Blue Moutains! Dat was echt heel gaaf. Zaterdag om 7 uur vertrokken om van half 8 tot half 11 in de trein te zitten. Toen we daar eenmaal aankwamen zijn we eerst naar het hostel geweest om onze spullen te stallen. Om half 12 begon onze tocht door de Bergen. We hadden een goede route uitgezocht en begonnen met lopen. Uiteindelijk waren we om half 8 thuis en waren we helemaal gebroken. De wandeltoch was echt heel leuk. Er waren super mooie uitzichten en het was prachtig weer. We hebben ook een paar mooie watervallen gezien, waarvan ik wel een foto zal bijvoegen. We waren met z'n 8e en de groep was heel gezellig. (zie groepsfoto) 's avonds konden we lekker douche in het hostel en zijn we naar de Pizzaria geweest. Daar gaat het toch wel wat anders als in Nederland want als je wat wilt bestellen, je eten en drinken dus, moet je gewoon naar de bar lopen en je bestelling door geven. Ik dus van alle 8 op een briefje gezet wat we wilde eten en drinken en dat doorgegeven. Nou alles goed behalve, ze schenken geen alcohol! oke?? nou dat hadden we dus zelf mee moeten nemen. haha. dus twee gingen naar de winkel ernaast om wat wijn te halen en de rest van de cola konden we gewoon bij de pizzaria kopen. Dit schijnt dus eigelijk overal te zijn, behalve bij de echte chique restaurants. Zondag hebben we nog een klein tochtje in de ochtend gedaan en wilde we smiddag nog naar het Wildlife Park, maar we waren een beetje aan de late kant dus dat hebben we bewaard voor een volgende keer. Om 5 uur waren we weer terug in de Residentie en konden we lekker douche en relaxen.

Vanmorgen ben ik met Anouk wezen snorkelen bij een klein strandje want zij had ook der snorkel meegenomen. Echt wel veel vissen en ook helder. We hebben zelfs een rog gezien! Dat gaan we dus zeker nog een keer doen. Bij de school leer ik wel steeds meer. Ik heb nu ook 2x in de week speciaal Grammer les, dus dat is wel goed en daar leer je veel van. Ook leer ik steeds meer mensen kennen hier wat het ook wel erg leuk maakt.

Het weer is echt super hier. Het is denk ik gemiddeld tussen de 25 en 30 graden en veel zon. Gelukkig ben ik nog niet erg verbrand en valt dat dus wel mee. Hopelijk word ik nog wel een beetje bruin met mn zonnebrand factor 50 haha.

Ik probeer ook een beetje het nederlandse nieuws te blijven volgen wat goed lukt want er zitten genoeg nederlandsers die vertellen wie er bijvoorbeeld goud heel gewonnen! Ireen Wust de 3e voor Nederland, lees ik net. Dat het parlement is gevallen en dat het nog steeds kak weer is daar en dat ik volgens mij wel blij ben dat ik hier in het zonnige Sydney zit.

Leuke reacties in ieder geval op m' n blog! En ik vind het ook heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen!

Veel sterkte met het koude weer daar,

Een warme zonnige kus van mij =D

  • 22 Februari 2010 - 10:20

    Beel:

    Ha Vissie, goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt. Het is toch niet zo'n pijlstaartrog hè? Die schijnen niet zo leuk te zijn. Hier is het weer idd . Ben wel een beetje jaloers op je met dat mooie weer daar. Doe nog ff de groeten aan een Koala en geniet nog van alles daar. Knuffeltie van Beel!

  • 22 Februari 2010 - 10:40

    Niels Ronhaar:

    Hoi Iris,

    afgelopen zaterdag hebben we helaas verloren met 7-1.
    ik heb nu vakantie met vandaag veel regen.

    GROETJES NIELS

  • 22 Februari 2010 - 10:51

    Marjan:

    Wat een fantastisch leven heb jij!! klinkt allemaal erg leuk!
    Je volgt het Nederlandse nieuws maar dan alleen het sportnieuws geloof ik. Nu er gebeuren hier nog wel andere dingen hoor, het kabinet is bijvoorbeeld gevallen......
    nog veel plezier!

    Marjan

  • 22 Februari 2010 - 11:19

    Petra:

    Hee Ier, je ging toch daar naar toe om te studeren ...??? Volgens mij is het alleen maar relaxen en lol maarre ... volhouden hoor en lekker bruin terug!

  • 22 Februari 2010 - 11:40

    Mam:

    hai meid, geweldig mooi in de blue mountains! mooie foto's op je facebook! en gelukkig leer je tussendoor ook nog wat!
    xxx mam

  • 22 Februari 2010 - 11:52

    Corina:

    Nou geniet jij maar van het zonnige Sydney. Wij zitten hier in de stromende regen.
    Merel is wel jaloers hoor. Ze is nog steeds aan het acclimatiseren. In de winter terugkomen in Nederland was geen goed idee.
    Groetjes

  • 22 Februari 2010 - 12:48

    Dimph:

    Hi Iris, super leuk zo je blog weer te lezen, wat je allemaal mee maakt in het SUPER ZONNIGE (jaloers hihi) Australie! Geweldig! Geniet van al het moois wat je nog mee mag maken. En oja ... probeer wel iets te onthouden wat je daar af en toe leert hihi Groetjes uit "inderdaad" regenachtig kippelandje.
    Dimph

  • 22 Februari 2010 - 13:57

    Elly Smaal:

    Dag Iris,

    Leuk om je reisverslagen te lezen. Je hebt het heel goed naar je zin begrijp ik. Toch weer heel anders dan Frankrijk!!! Volgens mij maakt het jou niet uit waar je zit en heb je het overal naar je zin. Kijk je wel uit bij het zwemmen voor die grote haaien die daar zitten (gr....)!!! Fijn dat het goed gaat met de Engelse les. Daar ging je toch voor naar Australie?

    Hier regent het al de hele dag, maar vooruit we hebben ook vakantie en dat is wel relaxed. Ik wens je nog heel veel plezier.

    Groetjes,
    Elly Smaal

  • 10 Maart 2010 - 17:44

    Opa Van Noort:

    Lieve Iris,
    Leuk dat alles zo goed gaat met je down under. We zijn wel een beetje jaloers ! Bedankt voor je kaart, die vanmorgen (woensdag) aankwam. Je pa en ma zijn ook weer terug. Ik heb ze zondag weer opgehaald. Via hen horen we ook nog veel nieuws over jou en Sanne.
    Het is hier nog behoorlijk koud, 's nachts vorst en overdag niet meer dan 4 - 5 graden C.
    Het allerbeste Iris, maak er wat van. Hartelijke groeten van oma en opa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

8 weken Sydney!

Recente Reisverslagen:

12 Maart 2010

Surfcamp

22 Februari 2010

Blue Mountains

13 Februari 2010

Eerste week

08 Februari 2010

Jetleg

04 Februari 2010

Iris een blog!
Iris

Colloseo

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 7744

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 09 Maart 2013

7 maanden in ROME

06 Februari 2010 - 04 April 2010

8 weken Sydney!

Landen bezocht: