Shoppen? - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris Visser - WaarBenJij.nu Shoppen? - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris Visser - WaarBenJij.nu

Shoppen?

Blijf op de hoogte en volg Iris

16 December 2012 | Italië, Rome

Ik maak er bijna een gewoonte van om iedere keer pas na zes weken weer een verhaaltje te plaatsen maar de tijd gaat hier zo hard dat je zoiets als een blog schrijven snel vergeet! Ik snap dat sommige het erg leuk vinden om te lezen wat ik allemaal doe, dus zit ik nu lekker in m'n bedje te bedenken wat ik de afgelopen zes weken heb gedaan!

Natuurlijk werk ik nog steeds 40 uur in de week, dus ben ik het grootste deel van de week met ANDIAMO! bezig. De werkzaamheden gaat steeds beter en makkelijker. Ik probeer ook af en toe wat voor school te doen maar er komt vaak iets tussen waardoor school altijd onderaan staat.. Ik ben nog met een groep mee geweest naar het start punt van de Segway tour. Ik heb foto's van de groep gemaakt en zelf natuurlijk ook even geprobeerd! Verder nog naar een paar aperitivi geweest namens het werk! allemaal hele luxe hotels die je uitnodigen voor een borrel! dat betekent dus; lekkere hapjes, wijntje en een beetje netwerken :). Verder hebben we afgelopen vrijdag een kerstmarkt georganiseerd bij ons op kantoor! Verschillende partners uit Rome kwamen bij ons op kantoor hun Italiaanse producten verkopen en wij hebben al onze vrienden, familie, partners, klanten, gidsen etc. uitgenodigd. Alle dames werden aangekleed door een styliste. Het was een hele gezellige avond! Dus van mij mag de kerst beginnen! Nog maar 5 daagjes werken en dan lekker ander halve week vrij, wat ik wel goed kan gebruiken.

Naast het werk beleef ik veel leukere dingen natuurlijk. Ik ben met Lobke en Valentina naar Napels gweest een weekendje. Op twee uur afstand met de trein een super leuk stadje, goedkoop, leuke winkels en het was prachtig weer. Ondanks dat het eind november was, zaten wij heerljk te lunchen aan het water in ons t-shirtje, geen slecht leven lijkt mij!

Toen ik terug kwam uit Napels waren Han en Stella al gearriveerd in Rome!! Erg leuk om weer even bij te kletsen en lekker samen Pizza te eten! Bedankt voor de thee, dropjes en kruidnoten he!! smaakt allemaal prima! En ook Anouk kwam daarna nog langs (anouk is degene die mij de eerste week heeft ingewerkt, en alle goede aperitivo bars heeft laten zien ;). Ook met haar lekker pizza gegeten en samen nog naar een foto expo geweest.

Twee weekendje erna zijn Lobke en ik naar Milaan gevlogen! Naar milaan gaan als student is niet altijd een goede keuze. Milaan is een dure, decadente stad en daar hebben lobke en ik heerlijk van kunnen genieten! In ons vier sterren hotelletje, met uitgebreid ontbijt vlakbij de metro, waren we zo in het centrum. De dom van Milaan is echt prachtig mooi! En wat een winkels! Echt niet normaal wat voor dure spullen ze allemaal verkopen. Wij hebben voor de afwisseling ook nog maar wat gewinkeld ( in de winkel straat voor de lagere klasse) en alle leuke kerstmarkten af geweest en zondag nog naar de Triennale geweest nadat we ongeveer een uur ernaar hebben gezocht!

Toen was het december en kwam Sinterklaas aan, oook hier in Rome! We hebben met alle stagiaires het dobbelspel gespeeld en allemaal wat lekker meegenomen. Een echt gezellig avond! En, ik ben geeindigd met het mooie cadeau: een kerstboom! Dus die staat nu op mijn kasten mooi te wezen.

Verder probeer ik nog steeds af en toe een poging te doen om hard te lopen. Ik snap niet dat mensen daar een plezier in zin. Wat is dat saai. Geef mij maar geen een teamsport! Maar ik ren toch wel 2x in de week dus ik houd vol! Ook gaan we af en toe even dansen tussen alle italianen, gaan we nog steeds vaak aperitieven, loop ik nog steeds met alllee plezier door de straten van Rome en geniet ik nog met volle teugen.

Ik ben nu op 19 weken van de 30 dus het schiet al op! Volgende week is het kerst en krijg ik lekker veel bezoek!! Eerst komt Sanne, volgend weekend alweer!! En mijn kerstcadeau is Julia! :D. en met oud en nieuw komt Melissje nog gezellig langs. Op en tot gezelligheid op de 'via populonia' ;).

Voor nu: alvast een vrolijke kerst allemaal! Geniet ervan, lekker eten! Geniet van de sneeuw en de kou! en alvast een heel goed nieuwjaar. Proost!

Kusje

  • 17 December 2012 - 17:07

    Laura:

    Oh ik heb je net teruggemaild en lees nu dit pas haha, maar leuk dat je dus echt bezoek hebt met kerst en oud & nieuw. Het klinkt allemaal zo superleuk, geniet er nog lekker van :)! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Colloseo

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 7729

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 09 Maart 2013

7 maanden in ROME

06 Februari 2010 - 04 April 2010

8 weken Sydney!

Landen bezocht: