bezoek van thuis gehad! - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris Visser - WaarBenJij.nu bezoek van thuis gehad! - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris Visser - WaarBenJij.nu

bezoek van thuis gehad!

Blijf op de hoogte en volg Iris

01 November 2012 | Italië, Rome

Zo, alweer zes weken geleden dat ik een blog heb geschreven! Dus ik zal jullie weer even op de hoogte brengen van al mijn belevenissen.

Ik ben alweer 5 weken geleden samen met Lobke naar Lago di Bracciano geweest. Een groot en mooi meer op ongeveer een uur van Rome met de trein. Omdat het al midden september was, lag er helemaal niemand meer op t strand en zwom er niemand meer in het meer. Toch hebben wij, toeristen dat we zijn, een waterfiets gehuurd om een stukje van het meer te bewonderen! Verder zijn de aperitivo’s nog steeds vaste prik! We hebben al onze favorieten maar nieuwe barretjes zoeken is ook leuk. Ik ben met Nele nog naar het MACRO museum geweest. Moderne kunst en ook het fotofestival was daar.

Toen was het tijd om mijn eerste gast te ontvangen! 19 oktober kwam Jentl naar Rome! We hebben 4 dagen lang door Rome gelopen met 25 graden en heeerlijke zon. Lekker de toerist uitgehangen, veelste veel lekker dingen gegeten en heerlijk gelachen! Na vijf dagen helaaas weer afscheid nemen maar ik geniet nog van de dropjes hoor jent! Na een dagje alleen te slapen, kwam na een dag Ilaria bij me op bezoek. Ilaria heeft ook stage gelopen bij ANDIAMO! en daar heb ik de eerste drie weken mee geweest. Zij kwam weer een weekendje gezellig naar Rome, en hebben lekker de stad gelopen, gewinkeld en lekker gegeten! Nou mijn voorraad is weer voorzien van dropjes, hagelslag en kruidnootjes! Heerlijk. Omdat ik mezelf zo dik voelde na die twee weken ben ik gelijk maar weer gaan hardlopen afgelopen weekend, en ook vandaag weer. Vandaag zijn we namelijk vrij omdat het een nationale feestdag is vandaag, Allerheiligen. Voor mij een heerlijk dagje uitslapen, hardlopen, broodje hagelslag eten en filmpje kijken.

Op het werk gaat verder ook alles prima. En de Italiaanse les begint ook al aardig vorm te krijgen. We zijn met z’n alle naar de markt geweest, hebben een Italiaanse film gekeken en moeten al aardig wat woordjes leren ;)

Nu heb ik het de komende weken weer even wat rustiger en ga ik 24 november naar Napels met Lobke. 6 december naar Milaan!! En daarna komen Sanne, Julia en Melissa langs in de kerstvakantie! Leuke vooruitzichten dus.

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! Bedankt voor de mailtjes en berichtjes van iedereen, erg leuk om te horen wat jullie allemaal bezig houd daar.

Kusjes en knuffels

  • 01 November 2012 - 16:51

    Jentl:

    aaaaaaaaaah super! Heb het gelezen hoor :) Dus blijf vooral doorgaan met schrijven ;)
    Leukl leuk leuk. Goed bezig met hardlopen ghehe. Daar mag je wel een canolo voor nemen ghehe

  • 01 November 2012 - 18:22

    Mam:

    Tegen de tijd dat wij komen weet jij alle leuke en lekkere barretjes en straatjes!! veel plezier nog! xxmam

  • 01 November 2012 - 19:03

    Opa Van Noort:

    Je moeder was vanmorgen nog even bij ons en vertelde dat ze pas nog met je had gesproken via hyves. Je maakt wel een prachtige tijd mee daar,om jaloers op te worden. Profiteer er maar van zolang als het kan. Ik heb onze Italiaanse vrienden in Milaan het fotootje doorgestuurd van jou en je moeder met wat bijzonderheden over wat je daar doet. Ze vonden jullie allebei "spetters". Nou ja, ik vertaal dat maar een beetje.

    Morgen ga ik met Pia naar de TU in Delft om mee te maken dat Ivar zijn bul krijgt. (Nou nog een baan....) Oma gaat niet mee. Ze heeft trouwens nog steeds last van de nasleep van een behandeling bij de kaakchirurg vorige week, die met heel veel pijn en moeite een kies heeft getrokken. Maar goed, nog wat geduld voorlopig.

    Hartelijke groeten en kusjes,

    opa en oma van Noort

  • 01 November 2012 - 23:06

    Ilaria :

    OHNEEE. nu ik het berichtje van Jentl lees bedenk ik me net dat wij geen canolo meer hebben gegeten! Al vraag ik me af of jij na die grote canolo van haar ooit nog een canolo hoeft ;D. stuur er maar een op oke :P? Misschien ga ik ze ooit - als ik heel veel tijd heb - nog zelf maken (dat zou te doen moeten zijn?). Ik mis je :( mi manchi! Nederland is saai.. Heb het geweldig met je gehad die paar dagen! Had echt het gevoel dat ik nooit was weggeweest!
    Ben heel blij dat ik je heb leren kennen!
    In bocca al lupo con tutto! (leer dat maar voor de volgende talencursus; betekent 'succes/veel geluk''). Un bacio molto grande!

  • 07 November 2012 - 09:29

    Alyssa:

    Leuk Ier! Ben blij dat je het zo naar je zin hebt! Heel veel plezier en geniet ervan!

    xx

  • 17 Januari 2013 - 10:14

    Opa:

    Hallo Iris,

    Auguri bella fanciulla e speriamo molti anni di più in buena salute ! Je zal vanavond wel een feestelijk etentje hebben met pa en ma en doe ze svp de groeten van ons en de felicitaties. Buon appetito ! Hartelijke groeten,

    opa en oma van Noort

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Colloseo

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 7728

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 09 Maart 2013

7 maanden in ROME

06 Februari 2010 - 04 April 2010

8 weken Sydney!

Landen bezocht: