Toch een Blog - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris Visser - WaarBenJij.nu Toch een Blog - Reisverslag uit Rome, Italië van Iris Visser - WaarBenJij.nu

Toch een Blog

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 September 2012 | Italië, Rome

Zo, TOCH maar een blog. Ik wilde geen blog schrijven, vind het leuker om met iedereen te mailen. Maar een blog heeft ook wel iets leuks en handigs. Niet iedere keer het zelfde mailen naar iedereen. En ook andere die misschien geïnteresseerd zijn waarvan ik dat niet zou verwachten, kunnen het lezen. Dus daarom toch een korte blog hoe ik alles hier beleefd en waarom Rome zo leuk is!

Sinds 1 augustus ben ik nu in Rome. Mama is met me meegegaan en we hebben samen m'n kamer ingericht en Rome geprobeerd te ontdekken. Aangezien het boven de 35 graden was, was die geen succes en hebben we na 2 dagen zwetend door de stad lopen de laatste dag het strand bezocht!

Mijn kamer is dicht bij het centrum. Ik loop naar mijn stage in 15 minuten. en met de bus ben ik in 5 min. bij het colloseum. Ik heb een eigen balkon en eigen badkamer. Verder deel ik de keuken met 3 andere huisgenoten.

Nadat mn mamsie na 3 dagen weer weg ging, is mijn stage begonnen. Nu alweer 6 weken gewerkt en ik kom er steeds meer in. Ik werk bij ANDIAMO! Services, een bedrijf dat vooral voor Nederlandse bedrijven reizen, incentives en meetings organiseert. Ik zit bij de Marketing en Sales afdeling samen met Justin en Vittoria. Justin is ook stagiaire, en verder zijn er nog 3 andere stagiaires, Nele, Lobke en Matthijs. Het is fijn dat er nog wat andere stagiaires zijn, zo hoef je na het werk niet in je eentje de stad te ontdekken! Overigens vind ik het wel heerlijk om ook alleen door de stad te lopen. Vooral met mij camera in de hand. Ik ben dan wel een echt toerist, maar ach, ik vind het leuk om foto's te maken dus wat maakt het uit.

Afgelopen weekenden vaak naar het strand geweest. Die is erg makkelijk te bereiken met een klein treintje. De zee is niet super mooi maar het is toch wel lekker om in het weekend lekker te luieren op het strand. Vooral de eerste weken was het ook echt te warm om in de stad te lopen.

Apertivo! dat is echt heel leuk en heb je veel hier. Tussen 18.00 en 20.00 ongeveer kan je op terrasjes en in kleine restaurantjes wijn bestellen of een cocktail en krijg je daar gratis buffet bij. Koude pasta's, pizza broodjes, sandwiches, risotto etc. en natuurlijk lekkere cocktails! En dat vaak voor maar 7 euro. De Italianen doen dit dus als aperitivo en eten daarna rond 9, 10 uur ook nog avond eten, maar met buffet kan je natuurlijk net zoveel eten als je wilt, en is het voor mij dus eigelijk altijd mijn avondeten! Vooral de Italianen doen dit dus voel ik me af en toe ook nog een beetje inwoner van Rome.

De stad Rome is echt heel erg mooi. De meeste van jullie zijn er vast al eens geweest, maar ik wist niet dat het zo mooi zou zijn. Overal zie je moois, ouds en alles is indrukwekkend.

Verder spreken ze hier absoluut geen engels. Beetje jammer aangezien mijn boekje 'Italiaans voor dummies' nog niet heel vaak open is geweest. Ik krijg vanaf volgende week wel Italiaanse cursus via mijn stage, waar ik wel echt veel zin in heb. Dan leer je het natuurlijk veel sneller en gaat alles wat makkelijk.

Het weer is ook nog heerlijk. Ook hier heeft het al geregend en is het niet altijd even lekker, maar het is nog steeds warm, en is het nog steeds rond de 27 graden.

Vandaag ben ik eerst naar de bekende markt Campo de Fuori geweest, heerlijk over de markt gelopen, lekkere aardbeien op, daarna naar de wijk Monti gegaan met veel vintage winkeltjes en kleine leuke straatjes. Toen weer terug naar huis met vers fruit, verse nootjes, en weer 150 nieuwe foto's om te bekijken. Vlakbij huis nog even in het parkje gelegen een uurtje met een tijdschrift en toen weer richting huis. Heerlijk zo'n dag door de stad, daarna nog even in een heel rustig parkje liggen. Het lijkt hier net vakantie.

Ik zou het kort houden dus ga stoppen! Ik probeer ook vaak foto's op facebook te zetten dus hou die in de gaten. Bedankt voor het lezen! En wie weet tot snel! Ciaaoo


  • 15 September 2012 - 19:01

    Peter:

    Ha Vis. geweldig om wat van je te horen. Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar. Ik ben nog nooit in Rome geweest en als ik het zo lees maak ik een hele grote fout. Geniet er van, doe vooral heeeele leuke dingen enne... doe ook voorzichtig hè. Knuffeltje uit Zwijndrecht, Peter.

  • 15 September 2012 - 19:37

    Petra:

    Hoi Iris, fijn om te lezen dat je je dus prima vermaakt ... van al dat lekkere eten kom je vast wel weer een paar kilo aan, dus kun je in 2013 weer aan de bak bij dat saaie Albatros, want saai ... dat is korfbal wel denk ik vergeleken met jou leven in Rome! Genietze ...

  • 15 September 2012 - 20:14

    Jentl:

    Nouuuu Irish, wat heb je leuk geschreven! Geen grap, klinkt erg leuk. Wat zou het me leuk lijken om eens langs te komen.... Ben namelijk nog nooit in Rome geweest. Vooral het eten spreekt me erg aan. En de oude gebouwen. Kunnen we modellen foto's maken, en natuurlijk mooie italianen spotten. Denk er maar eens over na, ik zie je uitnodiging wel in het verschiet.

    Doei!
    X

  • 16 September 2012 - 11:50

    Papa:

    Hi meid, hoewel ik alles al weet en we veel contact hebben via facebook en skype, vind ik het toch wel weer leuk om alles weer te lezen; btw, ook handig dat ik dit kan printen en aan oma kan geven; we spreken elkaar vanavond; hoi

  • 16 September 2012 - 14:48

    Mirjam:

    Ha lieve Iris,

    Heel leuk om dit te zien en ondanks dat we mailen, is dit ook erg leuk om te lezen.
    En wat lees ik nu.... wijn bestellen bij een apertivo? Goed bezig hoor!

    Liefs & tot mails.. xxx

  • 16 September 2012 - 17:47

    Opa Van Noort:

    Hallo Iris,

    Leuk om je verslag te lezen. Veel is voor mij herkenbaar, het is alsof ik zelf weer door een Italiaanse stad slenter. De Italianen weten wat leven , en vooral eten is.

    Je vader en moeder zullen je natuurlijk wel ingelicht hebben over de feestjes het vorige weekend. Het was erg geslaagd - een goed restaurant in kleine kring en zondag de hele club met allerlei entertainment.

    Houd je haaks en veel (werk)plezier.

    Kusjes

    Opa en Oma

  • 16 September 2012 - 18:55

    Laura:

    Klinkt leukkkk ier! Lekker foto's maken in het mooie Rome, ik ben jaloerrrrrrrrs. Geniet ervan :) xx

  • 20 September 2012 - 15:36

    Sannuhpannuhtjuh:

    Wauw meiske,

    Wat een genot..de foto's zijn ondergekwijld op facebook, maar je verhaal..klinkt 1 en al warm, leuk, nieuw, verfrissend, oud, lekker, hapjes en drankjes..klinkt als mijn lievelings..begin nu toch hard na te denken of er niet een weekendje Rome voor me inzit..hhmm..en dat met zo'n blonde, jonge godin!

    Al met al heerlijk verhaal en leven!
    Genietse!
    Dikke tuut,

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Colloseo

Actief sinds 04 Feb. 2010
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 7718

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 09 Maart 2013

7 maanden in ROME

06 Februari 2010 - 04 April 2010

8 weken Sydney!

Landen bezocht: